FAQ Coronavirus

Wij mogen per 1 juli de deuren weer openen!

Beste leden, wij mogen weer open! Ben je benieuwd welke maatregelen wij treffen om zo verantwoord mogelijk te sporten en hoe de club eruit zien? Bekijk het in onze video.

Kan je niet wachten om te komen sporten? Je zal inmiddels wel meegekregen hebben dat je je sportmoment kunt reserveren via de emails met de reseveringslink die jullie van ons ontvangen. Per 21 juli reserveer je via de SDM app. Heb je de app nog niet? Laat een van onze medewerkers je helpen!

Al je vragen en antwoorden rondom COVID-19

Beste zeer gewaardeerde sporter van SDM,

Allereerst hopen wij dat al onze leden in goede gezondheid verkeren. De wereldwijde uitbraak van het coronavirus en de ingrijpende maatregelen die de regering heeft genomen, hebben grote impact op ons land. De zeer ingrijpende maatregel van de regering om sport- en fitnesscentra vooralsnog tot en met 6 april 2020 te sluiten, treft ons allemaal zeer hard. In de afgelopen 31 jaar van ons bestaan, is het niet eerder voorgekomen dat wij op last van de regering de deuren hebben moeten sluiten.

Wij betreuren ten zeerste dat deze overmachtssituatie ervoor zorgt dat wij onze leden niet kunnen ondersteunen, juist in een periode dat een goede gezondheid en weerstand essentieel is. In het kader van transparantie willen hierbij benadrukken dat er op dit moment geen besmettingen zijn geconstateerd binnen ons team en onze leden, nogmaals, voor zover nu bekend.

Wij willen onze leden graag zoveel mogelijk duidelijk informeren. Hieronder treft u de meest gestelde vragen en onze antwoorden hierop:

Tot wanneer is SDM gesloten?

Op dit moment weet het RIVM nog niet zeker of de sportcentra op 7 april de activiteiten weer mogen hervatten. Het is door niemand te voorspellen wat er de komende tijd gaat gebeuren en hoe lang een al dan niet gedeeltelijke ´lock-down´ van de maatschappij gaat duren.

Wij hopen dat wij jullie allemaal vanaf 7 april weer mogen verwelkomen op SDM. Mocht de regering deze maatregel in termijn verlengen, dan zullen wij u dit zo snel mogelijk laten weten via deze pagina, via de e-mail en via onze sociale media kanalen.

Mag SDM (groeps-)activiteiten in de buitenlucht organiseren?

Wij hebben ook gekeken naar de mogelijkheid om activiteiten te organiseren buiten het sportcentrum. Helaas mag er op geen enkele wijze in groepsverband worden gesport, ook niet in de buitenlucht. Dit geldt niet alleen voor de fitnessbranche, maar voor alle (sport) verenigingen.

Biedt SDM alternatieve mogelijkheden aan om toch te bewegen?

Jazeker! SDM biedt hiervoor online verschillende mogelijkheden. Naast dat wij trainingsschema’s voor thuis hebben toegevoegd op onze SDM app bieden wij onze leden ook toegang tot FitSnacks.tv en HOW at Home.Hieronder leggen we het stap voor stap uit. Voor elk platform maak je een persoonlijk account aan. Bewaar je e-mailadres en wachtwoord om continu gebruik te kunnen maken van je account.

FitSnacks.TV

Om je ook buiten de club van dienst te kunnen zijn zijn wij gestart met FitSnacks.TV. Met deze service bieden wij jou de mogelijkheid om op elk moment van de dag, waar je ook bent, bezig te kunnen zijn met sport, gezondheid en lifestyle.

Wij hebben er als club voor gezorgd dat jij vanaf nu gebruik kunt maken van het platform.

  1. Ga naar www.fitsnacks.tv en klik op ‘Toegang met jouw Sportclubcode 2020
  2. Ga naar Inloggen en vervolgens naar Registreren. Registreer je account met hetzelfde mailadres waarmee je bij SDM bent aangemeld.
  3. Selecteer de gewenste trainingen die je zou willen volgen.
  4. Vul de Toegangscode vervolgens in: Deze toegangscode hebben wij vermeld in de nieuwsbrief. Heb je onze  nieuwsbrief niet ontvangen? Dan hebben wij geen (correct) e-mail adres. Mocht je deze code willen ontvangen kunt u een email sturen naar info@sportcentrumdemeern.nl

Activeer deze code binnen 24 uur! Je kunt nu gebruik maken van FitSnacks.TV.

HOW at Home

De XCO lessen die je gewend bent bij ons op de club te volgen, ontvang je nu gratis thuis. Via House of Workouts kunnen wij jullie in deze bizarre tijden voorzien van gratis workouts.

Hoe kun je inloggen bij HOW at Home?

  1. Ga naar www.houseofworkouts.vhx.tv/browse.
  2. Kies hier voor de eerste optie ’How at Home’. Klik op de button ‘Rent Now $50‘.
  3. Er wordt een mogelijkheid gegeven om jouw betalingsgegevens in te vullen. Klik het vakje  eronder ‘Promo Code‘ aan en vul de Toegangscode in. Deze toegangscode hebben wij ook vermeld in de nieuwsbrief. Heb je onze nieuwsbrief niet ontvangen? Dan hebben wij geen (correct) e-mail adres. Mocht je deze code willen ontvangen kunt u een email sturen naar info@sportcentrumdemeern.nl.
  4. Klik na het invullen van de code op ‘Apply‘.
  5. De prijs van $50 komt nu te vervallen. Klik op ‘Redeem Now‘.
  6. Start working out!

TRAINING TIP!
Als alternatief voor de XCO: vul een plastic fles met zand of water. Doe wat boeken in een rugzak om te gebruiken als kettlebell voor alle soorten squats of lunges. Gebruik de trap thuis of buiten als box voor box-sprongen en steps.

Deze service is uitsluitend bestemd voor bestaande leden van onze club. Ondanks de uitzonderlijke situatie, wensen wij onze leden veel sportplezier tijdens de trainingen. Wij vinden het prettig om deze 24/7 online sportservices aan te mogen bieden, zodat we ons steentje bij kunnen dragen aan jullie gezondheid en vitaliteit.

Is het mogelijk om mijn lidmaatschap op te zeggen terwijl SDM gesloten is op grond van de uitbraak van het corona virus?

Op basis van de huidige situatie is het niet mogelijk om uw lidmaatschap per direct op te zeggen of te bevriezen. Voor het wijzigen en/of opzeggen van uw lidmaatschap gelden de gebruikelijke regels en termijnen. Mocht u meer informatie willen ontvangen over deze regels en termijnen, kunt u deze opvragen via admin@sportcentrumdemeern.nl.

Moet ik voor mijn abonnement betalen nu SDM gesloten is?

Wij willen u in het kader van transparantie ook hierbij infomeren over de betalingen van de contributie. Op dit moment zullen wij voor de maand April uw contributie zoals gewoonlijk incasseren. Wij zijn ons bewust van het ongemak voor al onze leden. Samen met onze brancheorganisatie voor ondernemers in de sport en- bewegingsbedrijf, NL Actief, zijn wij echter aan het onderzoeken welke compensatie wij u kunnen bieden zodra SDM haar leden weer mag verwelkomen. De aard van deze uitzonderlijke situatie brengt met zich mee dat wij u op dit moment niet kunnen vertellen wat deze compensatie zal zijn, omdat wij niet kunnen inschatten hoelang wij gesloten moeten blijven. In ieder geval zullen wij u voor 31 maart a.s. informeren over de verdere afwikkeling in de toekomst.

Abonnement en contributie

Wij zijn hard aan het werk in de club om je straks weer te mogen begroeten. Natuurlijk begrijpen wij dat je vragen hebt over je contributie. Wij bieden twee opties. Optie 1: je zet het abonnement per 1 april stop tot de heropening van de club. Dat betekent dat er geen geld wordt geïncasseerd. Je hoeft hiervoor alleen een mail te sturen naar admin@sportcentrumdemeern.nl. Optie 2: je laat het abonnement en de contributie doorlopen. De betaalde, gemiste periode wordt uiteraard gecompenseerd zodra wij weer open zijn.

Uiteraard blijft SDM iedere dag zoveel mogelijk bereikbaar voor alle leden, bij sport gerelateerde vragen en/of opmerkingen kunt u ons bereiken via info@sportcentrumdemeern.nl en via onze sociale media kanalen. Daarnaast zijn wij telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 12:00 via (030) 666 12 42.

Het coronavirus en de genoodzaakte maatregelen treft ons allemaal. Onze gedachten gaan uit naar iedereen die geraakt is door het coronavirus (COVID-19). Wij hopen dat wij al onze leden in goede gezondheid snel weer kunnen ontvangen in het sportcentrum. 

Wij horen graag van u,

Team SDM