Groepslessen

Groepslessen

Wij bieden een diversiteit aan groepslessen binnen onze club. Dit diverse aanbod maakt dat er voor iedereen wel een passende les te volgen is. Houd je meer van explosiviteit? Doe een keer mee met de boksles. Of ben je op zoek naar rust? Volg dan eens een yoga-les.

Tijdens een groepsles train je in groepsverband en ben je dus nooit alleen. Extra motivatie om net als de anderen vol te houden en door te zetten! De groepslessen zijn te volgen voor jong en oud. Het maakt niet uit of je meedoet als beginner of als gevorderde, onze lessen zijn gemaakt voor iedereen van elk niveau.

Onze instructeurs zijn hoog opgeleid en gecertificeerd in de lessen die zij geven. Zij zullen je tijdens de les mogelijk corrigeren op techniek om blessures te voorkomen, maar ook behoorlijk uitdagen om het uiterste uit jezelf te halen! Bekijk hieronder welke lest het beste bij jou past.

Ons groepslessen aanbod

Bodyshape

Een spierversterkende les voor het hele lichaam. De spierversterkende oefeningen staan centraal, maar ook je uithoudingsvermogen wordt op de proef gesteld!

Na een warming up van ongeveer 10 minuten komen al je spiergroepen aan bod. Door middel van lichte dumbells, elastieken, een barbell of het eigen lichaamsgewicht wordt het hele lichaam getraind.

Step

Step is een funky groepsles waar je swingend van links naar rechts, voor of achter of op en af over een step beweegt. Van deze uitdagende les krijg je pit en energie. Ook in deze groepsles train je het hele lichaam op spierkracht en conditie.

Spinning

Spinning is misschien wel het meest bekende indoor cycling programma ter wereld waarbij je fietst op het ritme van krachtige muziek. Ga het parcours op met de inspirerende en uiteraard gecertificeerde instructeur, die het peloton leidt door heuvels, vlakke landschappen, bergtoppen, tijdritten en interval training, maar wel op het niveau die jij prettig vindt. Daag jezelf uit!

XCO (Xcore)

XCO of Xcore staat voor ‘Extreme Core’, ook wel bekend als buik- en rugtraining. Met een buis gevuld met grit train je op sterke house muziek binnen 45 minuten je de conditie, het bindweefsel en de buik- en rugspieren.

Power

Tijdens Power worden alle spieren getraind door middel van gewichten. Heb je een keer geen zin om je spieren met behulp van de apparaten te trainen? Dan is Power een ideale manier om toch je krachtoefeningen te doen in een full-body work out waarbij je gemotiveerd wordt tot het uiterste te gaan!

Step & Shape

Dit is een combinatieles waarin steps gecombineerd wordt met bodyshape. Naast de lichte dumbells, elastieken, een barbell of het eigen lichaamsgewicht, wordt er in deze les ook gebruik gemaakt van een step. Deze combinatie bevorderd de coördinatie en het evenwicht, maar ook het uithoudingsvermogen en de spierversteviging.

Zumba

Een dance workout waarbij meerdere Latijns-Amerikaanse dansen aan bod komen. Denk hierbij aan salsa, merengue, kizomba en samba. Zumba staat voor plezier maken en op die vrolijke, exotische muziek waan je je bijna in een tropisch paradijs.

Yoga

Een zeer rustige les welke zich kenmerkt door de zachte, vrije houdingen.  Yoga leert de geest en het lichaam beheersen. De verbintenis tussen geest en lichaam zoek je op door te focussen op ademhaling, lichamelijke oefeningen en concentratie. Je leert bewust (mindful) dat punt te zoeken waarop jouw lichaam weerstand biedt. Laat het drukke dagelijks leven los, ontspan en keer terug naar jezelf.

Pilates

Pilates wordt omschreven als inspannende ontspanningsles. Houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling staan centraal tijdens deze groepsles. Pilates werkt effectief als het gaat om het versterken en rekken van de spiergroepen. Het lichaam wordt hierdoor sterker en soepeler.

Small Group Training (SGT)

Dit is een pittige workout van 30 min. onder begeleiding van een fitness coach. In een SGT kunnen er max. 15 personen meedoen en wordt er in circuits getraind. De training is voornamelijk gericht op conditie, interval en functioneel trainen. SGT is een leuke afwisseling om eens tijdens je fitness workout te doen!

Buikspierkwartier

In een Buikspierkwartier train je in 15 min. al je buikspieren onder begeleiding van een fitness coach.